ISO 9000:2008'in Yararları


*       Çalışanların kalite bilincinde artış sağlanması
*       İşletmenin piyasa itibarında artış sağlanması (prestij)
*       Pazarlama faaliyetlerinde rakiplerden farlılık sağlanması
*       İşletmenin uluslararası geçerliliğe sahip bir kalite belgesi edinmesinin getirdiği ticari avantajlardan yararlanabilme (ihracat için kalitenin belge ile ispatlanabilmesi)
*       Müşteri memnuniyetinde ve müşteri sadakatinde artış sağlanması
*       Hata oranlarında, firelerde, yeniden işlemelerde azalma sağlanması
*       Girdi, üretim ve son kontrollerin etkin olarak yapılmasının sağlanması
*       Tedarikçilerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve takibinde kolaylık sağlanması
*       İşletme içi yetki ve sorumlulukların tespitinde ve dağıtılmasında kolaylık sağlanması
*       İşletme faaliyetlerinin standartlaştırılmasını sağlayacak dökümantasyonun (altyapının) oluşturulması
*       Geçmişe yönelik kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlayacak altyapının oluşturulması
*       Veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesi ve geleceğe yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesi
*       Kurumsallaşma yolunda önemli bir adım atılmış olması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder